Figyelem!

Honlapunk fő célja, hogy teret adjon a fogyasztóvédelmi esetek megvitatására, hogy fórumunk felhasználói segítsék egymást tanácsaikkal, valamint, hogy a leírt esetek által mások elkerülhessék a hasonló kellemetlen szituációkat. Viszont NEM VAGYUNK FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG, NEM FOGLALKOZUNK SZAKTANÁCSADÁSSAL. Amikor tudunk, szívesen segítünk abban, hogy hova lehet érdemes fordulni az adott problémával, segítünk a honlapon történő eligazodásban, és szívesen bekapcsolódunk a fórumon folyó eszmecserébe.

Cipő

Tóth Zsuzsa
User offline. Last seen 10 év 44 hét ago. Offline
Csatlakozott: 08/03/2009

Június 7-én vásároltam egy 12.900,- Ft-os Tamaris márkájú papucsot, amit a vásárlást követő két hétig nem hordtam, az elkövetkező egy hónapban pedig felváltva a többi nyári szandáljaimmal, papucsaimmal, igen. Most már belátom, nagy hiba volt. Július 19-én vasárnap tudtam csak visszavinni az üzletbe, mivel előző pénteken tisztítás közben vettem csak észre, hogy a papucs orránál a talp rész le van kopva, gyakorlatilag kb 2 cm-es rész hiányzik belőle. Természetesen a felső bőr is sérült egy kicsit ennek hatására. Az eladó hölgy közölte, hogy a hölgy - mármint én- biztosan vezetett benne. Mondtam, hogy ez nem valószínű, mivel nincs mit. Majd mondta, hogy akkor lerúgtam az orrát. Én visszakérdeztem, hogy mindkettőt egyszerre? Megbeszéltük, hogy valóban hordtam a papucsot, tehát ezért kophatott meg az orr része, de biztos először a talp jött le, utána kophatott csak meg a felső bőr rész - ami alig észrevehető.Megírta a jegyzőkönyvet, amibe azt is beleírta, hogy "először a talp rész jött le". Én ennek akkor nem tulajdonítottam jelentőséget, hiszen ez így történhetett, megbeszéltük. A hivatalos szakvélemény szerint én nem vittem vissza abban a pillanatban a papucsot, amikor a hibát észleltem, hanem tovább hordtam, ezért nem használtam a lábbelit rendeltetésszerűen. A hölgy az üzletben mosolyogva közölte, hogy biztos arra alapozták a véleményüket, hogy beleírtuk a jegyzőkönyvbe, hogy "először a talp rész jött le". Úgy tűnik az eladó sokkal rutinosabb a minőségi reklamációk terén mint én!!! Én egy 50 felé járó nő vagyok, aki annál többet ad magára, hogy ilyen cipőben járjon. Felülről valóban nem lehet látni, hogy a talprész lekopott, szégyen ide, szégyen oda, nem tisztítottam a papucsot minden alkalommal, reggelente csak beleugrottam, és már mentem is. A papucs orra nincs elrongyolódva.
Csupán annyi a kérdésem, és nem akarom elhinni, hogy egy szakértő kft feltételezésre alapozva, azt jogszabállyal alátámasztva hozhat ilyen véleményt? És most merre tovább? Hova tudnék fordulni, van-e esélyem, hogy valaki nekem higgyen, és ne a kereskedő érdekét vegye figyelembe?

fcipo
User offline. Last seen 10 év 51 hét ago. Offline
Csatlakozott: 10/31/2009
2009 május 12.-én vettem egy

2009 május 12.-én vettem egy 9900 Ft-os cipőt. Vissza kellett vinnem, mert kezdett leválni a talpa és kilyukkadt a teteje, mert rálépett valaki a lábámra a buszon. Vissza is vittem, egy hónapot vártam a cipőre, mire végre megérkezett a boltba...a talpát megragosztották, de a lyukkal nem csináltak semmit, pedig elvileg azt is meg kellett volna csináltatniuk.
A vizsgáalti lapon ez állt:
Megalapozott
A hiba az aránytalan többletköltség elkerülése érdekében javítható a lábbeli értékének csökkenése, valamint jellegének megváltoztatása nélkül.

Ez szép és jó, de még mindig lyukas a cipőm. Az lenne a kérdésem, hogy ilyenkor mit tegyek??

Tóth Zsuzsa
User offline. Last seen 10 év 44 hét ago. Offline
Csatlakozott: 08/03/2009
cipő

Még nem oldódott meg a problémám. A bíróságon nagyon reálisak voltak velem, megállapították, hogy nem volt jogszerű a szakvélemény. Jelenleg arra várok, hogy megkapjam azt a levelet, amelyben ajánlatot tesznek a kisker üzletnek arra vonatkozóan, hogy fizesség vissza a papucs árát, ill. tegyék lehetővé a levásárlást. Ha megkatam ezt a levelet, akkor be kell mennem az üzletbe, és rá kell kérdeznem a tulajdonos állásfoglalására, hiszen ez a döntés nem kötelező érvényű, csupán ajánlás. Szeptember 17-én voltam a bíróságon, úgy gondolom, hogy lassan meg kellene kapnom ezt a levelet.

Lipcseib
User offline. Last seen 10 év 51 hét ago. Offline
Csatlakozott: 08/29/2009
Cipő

Kedves Admin!

Olvasta már a Ptk-t? Abban elég szépen le van írva, hogy a szavatossági igény érvényesítése esetében a fogyasztónak a hiba észrevételétől kezdve 2 hónapja van a minőségi kifogás bejelentésére. Vagyis a szakvélemény semmis, hiszen ezt nem vette figyelembe.

Teljesen felesleges ilyen kérdéssel a BT-hez fordulni. Egyelőre.

hellboy
User offline. Last seen 11 év 5 hét ago. Offline
Csatlakozott: 09/02/2009
javaslom keresse fel a

javaslom keresse fel a www.panaszfal.hu -t, ott szakértők fognak tanácsot adni, mik a teendők.

admin
User offline. Last seen 2 év 38 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/09/2009
Tamaris papucs

Kedves Zsuzsa! Javaslom, hogy keresse fel a területileg illetékes békéltető testületet, az elérhetőségüket megtalálja egyik cikkünkben. Örülnék, ha megosztaná velünk az ügy további történéseit.

Tóth Zsuzsa
User offline. Last seen 10 év 44 hét ago. Offline
Csatlakozott: 08/03/2009
Tamaris papucs

Azt hiszem, hogy semmi értelme az egész eljárásnak!!
Megkaptam az ajánlást a BT-től, miszerint azt ajánlják az üzletnek, hogy vagy kapjam vissza a pénzt, vagy vásárolhassam le a papucs árát. Kb. 5 napra rá elmentem az üzletbe, ahol az üzletvezető visszahívást ígért, mivel az ügyről nem tudott semmit. A visszahíváskor nagyon udvariasan közölte, hogy az ügyvezető ugyan még nem kapta meg a levelet, de nem másítja meg a szakértő véleményét, ő azt elfogadja, de természetesen, ha megkapják ők is a levelet, akkor írásban is értesítenek. Mivel nem volt még ilyen esetük, ezért gondolom időközben utánajártak, hogy semmi kötelezettségük nincsen velem szemben, ezért azóta - immáron három hete - semmi nem történt.
Azért tartom elkeserítőnek ezt az egész helyzetet, mert úgy gondolom, hogy a törvényben van egy olyan joghézag, ami egyáltalán nem védi meg a fogyasztókat. Azt csinálnak velünk amit akarnak.

Szatild
User offline. Last seen 10 év 30 hét ago. Offline
Csatlakozott: 03/30/2010
csizma vizit

Holnap fogok érdeklődni a cipőboltban, hogy hogyan döntött az üzlet vezetője, levásárolhatom-e a csizmám összegét, vagy nem jár semmi.
Történetem a következő:
2009.október 13-án vettem egy 9900.- ról 3990.- re leárazott csizmát. Azért volt leárazva, mert el van méretezve. (Ekkor azt mondta az eladó) Mivel a csizma télre való, így nem kezdtem el hordani, csak november utolsó napján. Ekkor sem mindennapos használatú volt, csak alkalmakra vettem fel, szilveszterig kb. 8-szor. Újév napján már azzal kellett szembesülnöm, hogy a jobb csizmám belső bokájánál elengedte a ragasztás. Rögtön jan.2-án visszavittem volna, de az üzlet zárva volt, így hétfőn vittem (jan.4) Azt mondták, megragasztatják. Nagyon kedves volt az eladó és készséges. Ez így is történt. Ezután is, mint eddig nagyon vigyáztam a csizmámra, hiszen ritkán talál az ember jó árban olyan csizmát, ami tetszik is neki és jó is a lábára. Kb. Két hete (márc.21-én)vasárnap vettem volna fel a csizmám, s észrevettem, hogy nem állok stabilan a csizmában. Rögtön leültem, s megvizsgáltam. Ismételten el volt ugyanazon a helyen válva a ragasztás, mint ahol korábban, de most már a csizma sarka teljesen be volt törve.
Március 23-án kedden visszavittem ismét a csizmát, s most várom az ítéletet, hogy mi lesz a sorsa.

Csak reménykedni tudok, hogy holnap azt mondják a telefonban, hogy levásárolhatom az összeget. (Ugyan 4000 Ft nem nagy összeg, de az ember azért nem pár hónapra vesz csizmát, s szerintem ők is jól járnának, ha levásárolhatom, mert ennyiért úgysem tudok cipőt venni náluk, így biztosan ki kell, hogy egészítsem, s több pénzt fogok otthagyni.) De nem tudom mitévő legyek, ha azt mondja, hogy a saját hibámból történt. Mert elkezdte pedzegetni az eladónő, hogy ez látszik, hogy valamibe beleakadt. Hiába mondtam, hogy nem vettem észre és nagyon vigyáztam rá, de ... lehet, hogy kevés lesz. Akkor úszik a 4000 Ft-om, s ami talán még jobban fáj, a csizmám.
Mit lehet tenni? MI a jellemző? Levásárolható az összeg? Mi alapján döntenek? Jóindulat?