Noha a fogyasztói jog bizonyos védettséget nyújt a fogyasztóknak, azért a legegyszerűbb mindig a baj megelőzése. A problémákat nem tudjuk minden esetben kivédeni, azonban kis odafigyeléssel sok kellemtelenségtől óvhatjuk meg magunkat. Az alábbiakban összefoglalhatjuk, mire érdemes ügyelni vásárláskor:


Noha a fogyasztói jog bizonyos védettséget nyújt a fogyasztóknak, azért a legegyszerűbb mindig a baj megelőzése. A problémákat nem tudjuk minden esetben kivédeni, azonban kis odafigyeléssel sok kellemtelenségtől óvhatjuk meg magunkat. Az alábbiakban összefoglalhatjuk, mire érdemes ügyelni vásárláskor:

– olyan helyen vásároljunk, ahol megfelelő tájékoztatást kapunk a vásárolni kívánt termékekről. Jogunk van magyar nyelvű termékleírást kapni, ismerni az adott termékek tulajdonságait, veszélyeit, használatát. Általában elmondható, hogy az adott termékcsoportra specializálódott szakboltokban nagyobb eséllyel kapunk alapos tájékoztatást, mint a sokféle árucsoportot kínáló nagyáruházakban.

– Vásárláskor az eladó köteles nyugtát, blokkot, illetve kérésünkre számlát kibocsátani. Győződjünk meg róla, hogy a nyugtán szerepelnek-e az értékesítő adatai (neve, címe és adószáma), a feltüntetett vételár azonos-e a fizetettel, illetve szerepel-e rajta a kiállítás dátuma. A blokkot mindenképpen őrizzük meg, hogy az esetleges reklamációnkat legyen mire alapoznunk.

– Fontos tudnunk, hogy a leértékelt árura is érvényes a jótállás. Abban az esetben, ha a kereskedő feltünteti, hogy milyen minőségbeli csökkenés miatt történt a leértékelés, akkor ez esetben viszont erre a hibára nem vonatkozik a garancia.

– Ha nem akarunk problémákat, olyan boltban vásároljunk, ahol a termékek árát pontosan, könnyen azonosíthatóan és egyértelműen feltüntetik. Több eladási ár egyidejű feltüntetése esetén az áru eladási árán a feltüntetett legalacsonyabb eladási árat kell érteni.