Szivattyú meghibásodás
Szivattyú meghibásodás
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Segítséget kérnék tőletek!
ez év márciusában vásároltam egy szivattyút egy kerti gépekkel foglalkozó boltban. a termékre 2 év garanciát adtak. állításuk szerint semmi karbantartást nem kell végeznem vele, mivel ha szétszerelem ugrik a garancia. sajnos augusztusban a szivattyú elromlott. vissza vittem a boltba hogy mit tegyek hogy garanciával meg tudjam javíttatni. az eladó megnézte és tájékoztatott hogy víz ment a motorba és ezért leégett. megvizsgálta és hozzátette, a víz nem folyt belőle hanem túlterheltem + folyattam rá a vizet, ez a leégés oka, tájékoztatott ha esetleg hibás lett volna és folyt volna belőle a víz, akkor még megcsinálják garanciában, de a beázás miatt leégő motort nem, ezért nem is küldi szervizbe, dobjam ki vagy vegyek egy újat. szomorúan vettem tudomásul hogy a garancia nem ér ezek szerint semmit, nem értettem, hogyan kellett volna másképp használnom egy locsolásra használt szivattyút. úgy döntöttem megjavíttatom a motort mert szükségem van rá, újra meg nincs pénzem. a javítás és össze szerelés után megdöbbenve láttam hogy a szivattyúból pont onnan folyik a víz ahol az eladó azt állította hogy nem. tehát pont azért égett le mert a kifolyó víz ment bele. ismét vissza mentem reklamálni, de most már azzal védekezett hogy szétszedtem tehát a garanciának annyi.
kérem segítsetek, mit tehetek?
üdv
T
látogass el a panaszfal.hu -ra nyiss topicot, s megkapod a választ. nagyon súlyos jogszabályi előírásoknak nem tettek eleget…
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
#1
Offline
Üdv mindenkinek! Előre is bocs’ a hosszú szövegért, a történetet szeretném megosztani:
Június 28.-án a TBP4800/8 típusú szivattyúm megadta magát. Elindult-nem indult – elindult-nem indult-nem indult – nem indult. Halk búgás a kútból, de semmi több.
Interneten gyors szervizkeresés, a választás a Pósi és Gőgi Bt-re esett (Bp., XI. Barázda u 1.).
Tektormen Kft. néven is futnak.
A web-lap szerint AL-KO márkaszerviz (is), és “ akár három nap alatt is” javítanak.
Másnap reggel (június 29.) leadtam javításra a szivattyút. Nem kérdeztem, nem olvastam – ez hiba volt.
A három napban reménykedve július 1.-én telefonáltam. Érdeklődésemre közölték, hogy 2 hétre vállalnak javítást, átvételkor mondta a kolléga. Nem mondta….. Akkor ugyanis nem hagyom ott… Ezután olvastam el az átvételi lapot: hibafeltárás, árajánlat 5-7 munkanap,
javítás az elfogadott árajánlat után 5 munkanap.
Július 5.-én ismét telefon, nem tudtak még semmit mondani.
Július 7.-én telefon: a kollégánál van a szivattyú.
Július 8.-án telefon: “megnézem és visszahívom” . Visszahívás nincs…..
Július 9.-én telefon: “mondtam, hogy ha tudunk valamit, akkor hívom”
Mivel szombaton is nyitva vannak, így:
Július 10.-én telefon: ekkor közlik, hogy 2-3 hét a javítás. Innentől emeltebb hangon folyt a beszélgetés.
Még ezen a napon 12 óra 20 perckor felhívtak. Tájékoztattak, hogy a nyolc járókereket megette a homokos víz, mindet cserélni kell. A javitás 28000 Ft + Áfa (35000 Ft).
Mivel szükségem volt a szivattyúra, igent mondtam. Folytatás: 6db van raktáron, 2-re fogunk várni a jövő héten. Ha minden jól megy, akkor a jövő hét végére készen lesz.
Július 12.-én reggel felhívtam az AGROFORG KFT-t, megtudtam, hogy van járókerék és 1972 Ft darabja (Áfás kisker ár). Innentől sokalltam a 19000 Ft-os munkadíjat. Felhívtam a szervizt, lemondtam a javítást, közölték, hogy 2000 Ft-ot kell fizetnem. Mire odaértem, már 2500 Ft lett, (+Áfa….), megkaptam a szivattyút darabokban egy dobozban.
Elvittem egy másik emberhez, aki elmondta, hogy az égvilágon semmi baja a járókerekeknek.
Kicserélte a motorindító kondenzátort (1690 Ft). Összerakta, nyomáspróba: a gyári érték alatt 0,1 Bar. Mindez 5000Ft-ért. Azóta is működik a szivattyúm.
A tanulságot vonja le mindenki saját maga…….
Ha így működik a fizetős javítás, akkor hogy működhet a garanciális? És ez egy “márkaszerviz”……….
Mázás József