Figyelem!

Honlapunk fő célja, hogy teret adjon a fogyasztóvédelmi esetek megvitatására, hogy fórumunk felhasználói segítsék egymást tanácsaikkal, valamint, hogy a leírt esetek által mások elkerülhessék a hasonló kellemetlen szituációkat. Viszont NEM VAGYUNK FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG, NEM FOGLALKOZUNK SZAKTANÁCSADÁSSAL. Amikor tudunk, szívesen segítünk abban, hogy hova lehet érdemes fordulni az adott problémával, segítünk a honlapon történő eligazodásban, és szívesen bekapcsolódunk a fórumon folyó eszmecserébe.

Retz Bútor

Kocsis Béla
User offline. Last seen 5 év 25 hét ago. Offline
Csatlakozott: 12/28/2011

Retz Bútor téma

Kellemes Karácsony és Boldog Új év ???

2011 szeptember 18.-án rendeltem nevezett bútorház Dunakeszi üzletében
egy megterhelően jelentős értékű sarokgarnitúrát feleségem és magam "meglepetésére" karácsonyi ajándékként. A szállítást 4-6 hétre ígérték,
szerződébe foglaltan. November 20 körül eljött az idő, hogy érdeklődjünk a
szállítás időpontjáról. Sajnos a telefont egyik áruházuk sem vette fel ezért személyesen mentem a Retz Bútor Gyáli úti áruházba-tudván, hogy az üzletek számítógépei össze vannak kapcsolva- itt felsorolták, hogy melyik nap érkezik kamion a gyártótól és már hozzák a bútorunkat. A cég 70%-os kiárusítási akciója gyanút keltett és felkerestük a Dunakeszi Retz Bútor üzletet. Ajánlották a csere lehetőséget a már igen gagyi 70 %-os készletből illetve kérdésünkre az előleget két hét után visszakaphattuk volna. Mi várjuk a bútorunkat, remélem a 2012 es Karácsonyt
azon ünnepelhetjük. Idő közben a régi bútort a kárpitos elszállította, így az
üres szobában kemping bútorok között élünk. Szenteste fiamnál és unokáimnál
töltöttük.(Az idén Ők voltak hivatalosak hozzánk) Karácsony két napját a Retz számlájára kettesben feleségemmel szállodában ünnepeltük.Szilveszterkor is utazzunk el? Már nem tudjuk leszervezni !!!

Mit tehetünk?? BBB UUU ÉÉÉ KKK

BéBá

BéBá

Aglas
User offline. Last seen 5 év 20 hét ago. Offline
Csatlakozott: 02/05/2012
retz

Kedves Fórumozók!

Mi is hasonlóképp jártunk a Retz Bútor áruházzal. Annyiban talán mégis rosszabb a helyzetünk, hogy mi konyhabútort és kanapét is rendeltünk tőlük, mindkettővel probléma volt.
A konyhabútort 2011. június 29-én rendeltük meg, szeptember végi kiszállítással, összeszereléssel.
Ennek az eredménye:
Hiba 1: DECEMBERI kiszállítás, vagyis kb. 3 hónap csúszás.
Hiba 2: konyhabútor érkezett, de a vele egy időben megrendelt munkalap hozzá nem, mondván a gyártó becsődölt. Sűrűn elnézést kértek, és javasolták, hogy egy másik gyártótól ők újra megrendelik, kb. 9 hét múlva biztosan megérkezik a munkalap is. Megköszöntük a jó tanácsot,de mi inkább saját magunk utána jártunk a dolognak, és bútorasztalossal csináltattunk, egy külön munkalapot, kb. 1 hét alatt készen is volt.
Hiba 3: megérkezett nagy nehezen a konyhabútor, egy icipici probléma volt csak, a bútor 70% rossz színben érkezett. A megrendelt wenge helyett bükk szín. Ekkor már konkrétan nem tudtuk kínunkban sírjunk-e vagy nevessünk. Elkeseredésünkben szóhoz sem jutottunk. A szerelő urak felvették a jegyzőkönyvet stb.
Eközben még mit sem sejtve a leendő problémákról szeptember elején rendeltünk egy kanapét is a Retz Bútor áruháztól, amit október végi kiszállítással vállaltak, vagyis itt jön a.....
Hiba 4: a kanapé 3 hónap késéssel 2 hete érkezett meg. (csodák csodájára jó színben)
A konyhabútorunkról (a jó színűről) a mai napig nem tudunk semmit. Várunk, várunk, várunk.
Írtam számtalan reklamáló levelet a központnak, egyre sem kaptam választ. Még jó, hogy kötelesek 30 napon belül válaszolni. Az utolsó levelem azt hiszem december elején írtam, utána már meguntam az egyoldalú levelezést. hívom őket, visszahívást ígérnek, persze sosem hívnak vissza.
(Egyetlen pozitívum: a rossz színű konyhabútort saját költségre beépítették, hogy addig is tudjuk használni valahogy....)
Mindenki kerülje el a Retz Bútor áruházat, amennyire csak tudja!
Aglas

Aglas

Krisz1975
User offline. Last seen 5 év 23 hét ago. Offline
Csatlakozott: 01/13/2012
A Retznek az előleg nem elég, kicsalja a teljes vételárat

Kedves Fórumozó!

Válaszomat más fórumokon történt hozzászólások idézésével kezdem:

"Mi is pórul jártunk a Retz bútorral. Remélem mindenki tanul az esetünkből. 4 hónapja rendeltünk tőlük, és mind a mai napig nem kaptuk meg a megrendelt termékünket. Mindig hitegettek, hogy majd megjön, vagy épp azt találták ki ,hogy fent van a csepeli raktárba a héten meghozzák stb... Nekünk szerencsére nem volt probléma a visszafizetéssel."

"Több mint 4 hónap után mi is visszakaptuk a nem kis előleget szó nélkül, de legalább egy elnézést kérhettek volna. Most örülnöm kéne, hogy VÉGE mégsem igazi az öröm, mert kezdhetjük előröl az egész herce-hurcát minden bizodalom nélkül. Azért még elhintették, hogy 2 hét múlva ha jön a kamion fenntartjuk-e az elővásárlási szándékunkat. Röhej!"

"Ma adtam le a lemondó nyilatkozatot, még meg sem próbáltak meggyőzni hogy a bútor megfog érkezni. Elfogadták a lemondó nyilatkozatot és vagy a pénzt kapjuk meg vagy a bútort. De szerintem az eladók már tudhatnak valamit!"

"A mai nap miután letelt a 2 hét várakozási idő, visszakaptuk a 4 hónappal ezelőtt befizetett előlegünket. Szó nélkül ideadták, szerencsére simán ment. Senkit sem bíztatok, hogy vásároljon a Retz-ben..."

"Mi is ma adtuk be 16hét után a lemondó nyilatkozatot. Még a Retz Trendtől rendeltünk, utána lett Retz Holding most már a pecséten Retz Castrum szerepel. Ez már nagyon gáz!!!!70%-os kiárusítás !Rákérdeztünk.h ogy bezár a bolt? Az eladó csak annyit mondott ,hogy őket nem tájékoztatják erről.2 hét leteltével bemegyünk a pénzünkért ha nem adják oda kihívjuk a rendőrséget. Ezt a tippet a NVF-nál adták csalás vádja miatt, mivel nem kis pénzről van szó! Ez a szomorú valóság."

„Véleményem szerint a bútorgyártó cégek csak előre utalás esetén gyártanak, illetve szállítanak a Retz Trend részére – a Retz Bútor felszámolása = eladósodása miatt, illetve mert nem ejtették őket a fejükre. Ebben az a difi, hogy akik a nyáron „csak” előleget fizettek be, azok közül sokan nem fogják megkapni a bútort, mert a Retz a saját tőkéjéből nem pótolta ki a teljes vételárat, következésképpen meg sem tudta rendelni a bútort a gyártótól. Gondolhatja, semmi gond, majd 4-5 hónap múlva visszaadom a vásárlónak az előlegét- és így jó kis kamatmentes hitelhez jutok- vagy küldök neki 2 hónap után egy levelet, melyben közlöm vele, hogy fizesse be a teljes vételárat- és garantálom a bútor leszállítását. (Ez a levél már az interneten is fent van). Amennyiben a vásárló befizeti a teljes vételárat, a Retz elutalja a pénzt a gyártónak, az meg legyártja a bútort, a Retz leszállítja. A Retz akkor is jól jár, amikor az ügyfél pénzét használja kamatmentesen, és akkor is, amikor teljesíti a megrendelést- ekkor az árrés miatt keres. Igen ám, csak az előlegeket elkezdték visszakérni a vásárlók, ezért a Retz újabb ötlettel állt elő: Születésnapi akció keretében, most október elején, jelentős kedvezményt kínálva, előre kérte a teljes vételárat. 2-3 hét múlva ki fog derülni, hogy az újabb vásárlókból bútor tulajdonosok lesznek, vagy sem.
Sajnos azóta kiderült, hogy sokunkból nem lett boldog bútor tulajdonos."

Fórumokon többen megírták, hogy mivel a levélben garantálták a befizetéstől számított 9 napos szállítási határidőt, szeptemberben befizették a teljes vételárat, még mai is várják bútort. Idézek az egyik fórumozótól, hogy ő pl. milyen okok miatt fizette be a teljes árat előre. „ Sziasztok! Mi még július végén rendeltünk a Retz-től kanapét, és bútorokat, nem kis összegben. A szállítási határidő lejárta előtt két nappal kaptuk azt a bizonyos 9 munkanapos levelet. Mi is elég naivan befizettük a teljes összeget, mert akkor már majdnem két hónapja bútor nélkül voltunk, két kisgyerekkel... Ez szeptember elején volt. A bútorunk 1/3-át aztán meg is kaptuk, kb. 2 hét múlva. A többit azóta sem. Időközben nagy nehezen, sok-sok hitegetés, és hazugság után visszakaptuk a pénzünket. „

Még sokat felsorolhatnék, de ez rajtad nem segít.

Kérdésedre a megoldás: Lemondó nyilatkozat

A boltban mindenképp vetesd át, aláírással, pecséttel.
Előjönnek a nem lehet készpénzben fizetni szöveggel, de azért próbáld kisajtolni belőlük. Az utalás csak a legvégső legyen.

Tisztelt Retz Kft.
Cím
2011. …………. ...-én rendeltem Önöktől ………….. rendelésszám alatt bútorokat.
A megrendelőlap alapján határidőnek kb. ...... hetet adtak meg, ami 2011 …………….……...-án lejárt.
Mivel a szerződést nem teljesítették, a szállítási határidőt nem tartották be, ezért a mai napon LEMONDOK a ……………............… számon megrendelt bútorokról.
A megrendelés napján befizetett ………..………..........…..-ot, azaz …………………………….. Forintotk kérem készpénzben részemre kifizetni (bizonylatszám: ……………..…………., előleg számla száma: ……………………………..).
Amennyiben nem áll módjukban, készpénzben visszafizetni az előleget, akkor a ……………………………. számú, ………………………........ elnevezésű bankszámlámra szíveskedjenek átutalni.
Helység, idö.
Átvétel helye, és időpontja:

"2011. február 22 és szeptember 22 között az Indexben megírt tényfeltáró cikken kívül más média nem foglalkozott a Retz Bútor Kft fizetésképtelenségével (illetve az Index cikkét hozták le). 7 hónapig senki nem merte bevállalni a nyilvánosság, a lakosság, a vásárlók előtt, hogy negatív tartalmú tényeket közöljön a Retz Bútor Kft-ről. 7 hónapig sikerült elérni valakiknek, valahogyan és
valamekkora befolyással, hogy a média hallgasson a Retz Bútor Kft felszámolásáról. Sajnos ez a „sika-mika” még ma is tart, ennek vagy az áldozata.

"Miért fontos momentum, hogy szeptember 22-ig nem értesültem a Retz Bútor Kft fizetésképtelenségéről?

Ha tudtam volna, hogy a Retz Bútor Kft fizetésképtelen: nem kötök a Retz Trend Kft-vel nyáron szerződést, nem fizetem be az előleget, nem dühöngök a szeptemberi levelük miatt, a szállítási határidő leteltével nem írtam volna lemondó nyilatkozatot, novemberben nem kellett volna bemennem azért az üzletbe, hogy visszaadják az előleget, és karácsonykor nem lennék konyhabútor nélkül.
Szeptember 22-én megjelent Index cikknek mit köszönhetek? Azt, hogy nem fizettem be előre a teljes vételárat és legalább a pénzem visszakaptam."

"Szeretném már tudni a választ a hatóságoktól, hogy a Retz „akármi” a megrendelt, leelőlegezett bútorom helyett 4-5 hónap után mért az előleget adja vissza, miért nem teljesíti a szerződést?

Hogyan teheti meg büntetlenül, hogy teljesítés nélkül pénzt csal ki?

A bank nem én vagyok!

4-5 HÓNAP UTÁN ÉN ÖRÜLJEK ANNAK, HOGY VISSZAKAPTAM AZ ELŐLEGEMET?

Ideje lenne már a hatóságoknak is bekapcsolódni az ügybe!
Talán illene már tenniük valamit!"

„Kedves mindenki!
Régóta olvasgatom a Retzel foglalkozó fórumokat. Bútorosként tudom, hogy mi van a Retz hátterében. Aki teheti, az nyugodtan terjessze az érdeklődő fórumokon a leírást, minél több emberhez jusson el az infó. Reméljük ezzel is tehetünk azért valamit, hogy minél kevesebben veszítsék el a pénzüket.

Első rész: Az alapok

Amit mindenképp fontos tudni, hogy a Retz egy lengyel gyártó a BRW (black red white) bútorait forgalmazza. brw.com.pl/pl
Ennek a gyártónak Magyarországon két hivatalos forgalmazója !!!VOLT!!!
Az egyik a Retz, a másik a Balla Bútor ballabutor.hu. Érdemes megnézni a Balla oldalon, hogy már csak ő maradt egyedül mint hivatalosan elismert forgalmazó. Ez év elején a lengyel gyártó tárgyalásokat kezdeményezett az országban, hogy lehetőség szerint kikerülhesse a forgalmazókat, és maga vethesse meg a lábát a magyar bútorpiacon. Ez a törekvése az év közepére alábbhagyott. Nem sikerült áttörést elérnie a piacon, mert 2 másik nagy külföldi bútorgyár is képviseltetni kezdte magát 2011-ben forte.com.pl , formaideale.rs.

Második rész: Mikor, és miért kezdődtek a gondok

2011 év elején már hallani lehetett mindenfélét a Retz helyzetéről bútoros körökben. Mostanra mindenki tudja, hogy ezt a lengyel gyártó is megérezte. A kifizetések késni kezdtek. Sajnos a gyártó még ekkor is hatalmas potenciát látott a Retz üzlethálózatban (hatalmas gyönyörű üzletek, elképesztő reklámhadjárat, az ország minden táján meglévő rengetek üzlet). Ennek következtében a gyár nem függesztette fel a Retz kiszolgálását, csak áttért a kézpénzes (magyarul azonnal fizetendő) árukiadásra. És a hangsúly az árukiadáson van! Ugyanis nem a Lengyel gyár hozza ide a bútorboltokba az árut, hanem a Retz hozza el a gyártótól. A gondok ekkor kezdődtek. Mivel a gyár csak akkor ad árut a Retznek, ha azt azonnal kifizeti. Ahogy fogyott a pénz, úgy oldották meg a szállításokat, hogy az elvett előlegekből fizették a korábbi rendeléseket.

Íme egy példa:
Marika néni megrendel egy bútort szeptember elsején. Elkérnek tőle 30.000 Ft előleget, és elküldik azzal, hogy 4-6 hét múlva érkezik a bútor, menjen haza és várja a telefont. Az elvett előlegből viszont nem az ő bútorát hozzák el (vagy abba fektetik bele) hanem a nyáron rendelő Erzsike néni 2-4 vagy több hete !!!már csúszásban lévő!!! kanapéját fizetik ki és hozzák be az országba. Mindenképp megjegyezném, hogy ezt más bútorosok is így csinálják, csak van egy óriási különbség. Mégpedig az hogy a legtöbb helyen nincs csúszás, és van pénze a boltnak finanszírozni a megrendeléseket, még akkor is, ha nincs újabb és újabb megrendelő, aki előleget fizet.

Harmadik rész: A meglévő probléma

El is jutottunk 2011 nyár végére. Egyre kevesebb a Retznél a megrendelő ezért nincs pénz behozni a korábbiak rendeléseit. Ekkor fordul a vezetés a bútoros körökben ismert legaljasabb húzáshoz. Teljesítés nélkül elkéri a teljes vételárat mindenféle válságra és egyebekre hivatkozva.
Itt szeretném megjegyezni, hogy érdemes utánanézni a lengyel gyárnak. A BRW Európa 4. vagy 5. legnagyobb bútorgyártója. A valóságban szó sincs nehézkes gyártásról vagy hiányzó alapanyagokról. A gyár hatalmas kapacitással, és még nagyobb raktárkészlettel rendelkezik. A válság igazából csak annyit eredményezett, hogy még olcsóbb bútorokat kezdtek gyártani, amiből még nagyobb mennyiséget rendeltek Európa szerte.

A gond itt csak azzal van, hogy a kifizetések mellett is csak a bútorok töredékét sikerült behozniuk a megrendelőknek. Még azok közül is, akik kifizették a teljes vételárat, vannak, akik a mai napig sem kaptak bútort. A Retz pénze elfogyott. Hihetetlen mennyiségű energiát és pénzt fordítanak a reklámra, melyben 50+10% meg 70% kedvezményt ígérnek. Sajnos ennek a mai napig sokan bedőlnek. El tudják képzelni… 70% kedvezmény? Még így is annyiba kerül a bútor, mint a Balla Bútornál „csak” 30% kedvezménnyel.

………Ha tanácsolnom kellene akkor azt mondanám, hogy mindenkinek azonnal be kell mennie az üzletekbe, és maradéktalanul vissza kell követelnie az előleget, vagy a teljes vételárat. Sajnos nem segít a fogyasztóvédelemmel való fenyegetőzés sem, mert már tudják és látják a véget. Tisztában van a vezetőség azzal, hogy mire a fogyasztóvédelem megindul addigra már a cég csődöt jelent és nem lesz kin behajtani a követeléseket. Határozottan kell fellépni, de ne felejtsük el, hogy az eladók csak alkalmazottak! Sajnos rajtuk csattan a leginkább a kialakult helyzet. Azért ezt mindenki tartsa észben. Ne fogadjanak el semmiféle ultimátumot, és ne fogadják el a „szerződésre” való hivatkozásukat.
Sajnos még így sem fogja mindenki visszakapni a pénzét. Ez sajnos egyszerű matematika. Reméljük, többen lesznek azok, akik a pénzükhöz juthatnak. „

Nincs más megoldás: Lemondó nyilatkozat - azonnal

Sok sikert!

Üdvözlettel

Krisz1975
User offline. Last seen 5 év 23 hét ago. Offline
Csatlakozott: 01/13/2012
A Retznek az előleg nem elég, kicsalja a teljes vételárat

Szomorú tény, hogy az elmúlt néhány hónapban 30 Retz üzletből 15 már bezárt.

A megszerzett rossz hírneve miatt pedig a Retz Bútor sok jóra nem számíthat.